sobota, 5 stycznia 2013

Muscle Confusion



Nie tylko regularne ćwiczenia i odpowiednio zbilansowana dieta są źródłem sukcesu osób rozpoczynających swoją przygodę z P90X. Muscle Confusion, czyli oszukiwanie mięśni. Dzięki zastosowaniu tej techniki treningowej mięśnie nie przyzwyczajają się do określonych ruchów. Różny sposób wykonywania danego ćwiczenia, rozstaw rąk podczas pompek, wąski, szeroki uchwyt podczas podciągania czy stosowanie gum do ćwiczeń sprawia że nasze mięśnie będą cały czas otrzymywały nowe bodźce.

Po przez wykonywanie tych samych ćwiczeń mięśnie przyzwyczają się do danych ruchów i osiągane wyniki zaczynają być minimalne. Poczucie że znowu będziemy wykonywali te same ćwiczenia któryś raz z rzędu sprawia że treningi stają się monotonne. Co za tym idzie spada nasza motywacja treningowa, aż następuje moment w którym przestajemy ćwiczyć.

Dzięki zastosowaniu techniki oszukiwania mięśni nie możliwe jest popadnięcie w rutynę treningów. Codziennie wykonujemy różne wersie nowych ćwiczeń. Niekiedy w naszym ciele odzywają się mięśnie o których istnieniu nie mieliśmy zielonego pojęcia. Nie ulega wątpliwości że zastosowanie techniki Muscle Confusion pozytywnie wpływa na nasz organizm. Znacząco rozwija się nasza zwinność, przystosowuje organizm do różnorodnego typu ćwiczeń. Ćwiczenia siłowe i aerobowe wykorzystujące Muscle Confusion w znacznym stopniu poprawiają naszą koordynacje ruchową, podnoszą motywacje treningową i sprawiają że żaden trening nie będzie taki sam.




Zestaw hantli treningowych 34kg + gryf łamany + rękawiczki GRATIS!









2 komentarze:

  1. Przydatne informacje , przerobiłam już p90x i insanity, i coś tam mi w głowie światło dlaczego ćwiczy się tak a nie inaczej, a teraz ta wiedza stała się ugruntowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rutyna zabija.
    Poco podciągać się w jeden sposób, jak jest nachwyt, podchwyt, chwyt mieszany i neutralny.
    Wszytko można wykonywać wąsko, szeroko, normalnie.
    Ile to kombinacji podciągania?

    OdpowiedzUsuń