czwartek, 28 marca 2013

Jak przygotować się do P90X®?

Na początku swojej przygody z P90X® zastanawiamy się czy podołamy temu morderczemu treningowi? Zanim naciśniemy play warto zastanowić się czy nasz organizm jest gotowy do intensywnych treningów. Trening P90X® jest przeznaczony dla każdego. Oczywiście jego twórcy zalecają odpowiednie przygotowanie do treningów, jednak sam zaczynałem P90X® ze sporą nadwagą i początkowo każde ćwiczenie było dla mnie masakryczne. Z trwającego 60 sekund ćwiczenia byłem w stanie zrobić 20-30 sekund. Z czasem wzmocniłem mięśnie i dzisiaj nie mam problemów z tym żeby wykonywać cały trening w podobnym tempie jak trenerzy. 

Wracając jednak do pytania, jak właściwie przygotować się do P90X® chciałbym udzielić wam kilku wskazówek. Po pierwsze zacznijmy od zdrowego odżywiania. Poczujemy się dzięki temu "lżejsi" będziemy mieli w sobie więcej energii. Zacznijmy pić wodę mineralna niegazowaną. Badania naukowe potwierdzają że osoby które spożywają w dużej ilości słodzone napoje gazowane ma są mniej aktywni, ciężko zmotywować im się do ćwiczeń oraz są bardziej narażone na popadnięcie w depresje. 


Jeżeli nie mieliśmy wcześniej styczności z żadnymi treningami warto wykonać sobie tzw "Recovery week", który również możemy wykonywać w dowolnym momencie programu jeżeli czujemy się zmęczeni. Czasami jednak wystarcza zrobić sobie dodatkowo 1-2 dni wolnego żeby organizm wrócił na właściwe tory.

Oto przykład takiego "Recovery week". Zamiast X Stretch możemy wykonywać również Joga X, jednak jest ona dużo bardziej zaawansowana niż X Stretch. 

Dzień 1 - Cardio X lub Kenpo Cardio Plus lub X stretch
Dzień 2 - X stretch
Dzień 3 - Cardio X
Dzień 4 - Core Synergistics
Dzień 5 - Cardio X lub Kenpo Cardio Plus lub X stretch
Dzień 6 - X stretch
Dzień 7 - Odpoczynek

Takie przygotowanie nie powinno trwać dłużej niż 2 tygodnie. Potem powinniśmy przystąpić już do wybranego przez nas zestawu classic, lean lub doubles x.

  




http://webep1.com/Zobacz/To?a=1800&mp=166&r=L3Byb2R1Y3QtcG9sLTM2MzQ4LURyYXplay11bml3ZXJzYWxueS1kby1zY2lhbnktaS1zdWZpdHUtTUgtRDAwMi1NYXJiby0yMDE0Lmh0bWw1&webeId=webepartners



14 komentarzy:

  1. p90x jest bardziej monotonnym treningiem jak intensywnym. zbyt długo ćwiczenia trwają, są mozolne, w 2 msc ćwiczeń organizm dostaje spadek formy. Ten program moim zdaniem jest przereklamowany.

    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się nie zgadzam , ponad rok temu zaczęłam swoją przygodę z p90x i to co się stało z moim ciałem po 90 dniach było niesamowite.Dla mnie ćwiczenia były przyjemne i oczywiście samo "spotkanie" z wesołym i motywującym Tony'm dawało mi już kopa pozytywnej energii :) zawsze wszystkim polecam p90x bo zmieniło moje życie - od tamtej pory ćwiczę 6 dni w tygodniu i nie wyobrażam sobie przestać :)

      Co nie znaczy oczywiście , że wszystkim musi ten zestaw ćwiczeń odpowiadać :)

      Usuń
    2. A trenowałaś P90X skoro twierdzisz że program nie jest intensywny? Po miesiącu intensywnych treningów możemy mieć spadek formy, dlatego w drugim miesiącu należy zwiększyć ilość węglowodanów żeby mieć energię do ćwiczeń. Niestety ale praca nad swoim ciałem to długa i mozolna droga:)Nie da się zrobić dobrej formy w miesiąc.

      Usuń
    3. gdybym nie ćwiczyła nie wypowiadałabym się raczej kolego :)

      Usuń
    4. Tak tylko pytam, nie spotkałem się jeszcze z opinią że te treningi są monotonne:)

      Usuń
  2. potwierdzam, że w 2gim miesiącu spadek formy, ale myślę, że może to byc spowodowane zmęczeniem organizmu przy trybie codziennych ćwiczeń. Słyszałam, że jak się przetrwa 2gi miesiąc, 3ci to pestka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie powiedziałbym, że trening jest monotonny. Co miesiąc zmiana ćwiczeń, dynamika jednak jest, raz robisz pompki, później wisisz na drążku, następnie zajmujesz się nogami, bicepsem, tricepsem... Na pewno chodzenie na siłownię jest bardziej monotonne. Jeśli następuje spadek formy to po pierwsze zrobić sobie dzień odpoczynku, po drugie trzeba zwiększać ciężary bo jadąc na tych samych dużo nie osiągniemy. Ja systematycznie zwiększam ciężary i widzę cały czas progres, a spadku formy od początku jeszcze nie miałem ani razu. Wiadomo zdarzają się gorsze dni, gdzie ciężko jest z siebie wykrzesać tyle siły i energii co ostatnio, ale są to tylko pojedyncze dni i na następnym treningu dorównuję formą z tego najlepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzie.
    Jeśli chodzi o 2 miesiąc P90X (który właśnie ukończyłem) to wcale nie występuje tam spadek formy.
    To tylko muscle confusion, o którym mówi Tony w swoich infomercials.
    Więcej o muscle confusion napisałem tu:
    http://fatpigworkout.blogspot.com/2013/03/jestem-maa-dziewczynka-czyli-muscle.html

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może nie do końca jest to spadek formy, ale jak napisał Sebastian zdarzają sie słabsze dni. Wynika to też z tego że organizm cały czas jest poddawany intensywnym treningom i przy takiej intensywności normalne jest to że możemy czuć się trochę słabsi, że brakuje nam trochę mocy.

      Usuń
  5. Fajnego masz bloga, i to już od kilku miesięcy go prowadzisz a dopiero dzisiaj na niego natrafiłem. Ciekawe artykuły publikujesz. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Blog już jest kilka lat, wcześniej funkcjonował pod adresem www.p90xpl.blogspot.com Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Artur nigdzie nie mogę znaleźć ani filmików ani innych form ćwiczeń, prosze wspomóż.

    OdpowiedzUsuń
  7. Heeej, mam pytanie czy podczas treningów P90X można uczęszczać dodatkowo na siłownie we własnym zakresie ? czy jednak te dodatkowe ćwiczenia zaburzą może jakiś cykl i efekty programu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Może to być zbyt duże obciążenie dla organizmu. P90X jest dosyć intensywnym treningiem.

      Usuń