poniedziałek, 25 lutego 2013

Czym jest Foam Roller ?


"Foam Rolling pozwala na rozluźnienie zarówno mięśni jak i otaczających je powięzi, które u bardzo aktywnych osób często są pospinane. Dzięki uzyskanemu rozluźnieniu, zmniejszamy ryzyko kontuzji, poprawiamy odżywienie i dotlenienie mięśnia oraz zapewniamy mu optymalne warunki do pracy (...) Zawodowi sportowcy poza trenowaniem, przywiązują też niezwykłą wagę do regeneracji i prewencji kontuzji. No, nawet jeśli nie oni, to ludzie z ich sztabu. Często w materiałach filmowych przedstawiających życie zawodowego sportowca możecie zobaczyć, że w ich grafiku znajduje się czas przeznaczony na robotę kogoś, kto bierze danego zawodnika „w swoje łapy”. Mam tu na myśli coś ala masażystę, a może raczej terapeutę manualnego" - mmanews.pl

Generalnie powiem wam że świetna sprawa z tym foam roller. Jest ono wykorzystywane w P90X2®. Co prawda jest to tylko jego namiastka, bo w 3 dniach treningowych mamy 3 minutowe masaże + 1/2 razy w tyg po 12 minut, czyli łącznie około 35 minut. Ja swój wałek zrobiłem z rury pcv i obłożyłem ją grubym materiałem. Na początku sprawiało mi to trochę bólu, jednak już po kilku treningach zaczynam doceniać tą technikę treningową. W ostatnim czasie miałem problemy z barkiem i przy każdym unoszeniu i prostowaniu ręki w górę czułem kłucie w bicepsie. Po sesji z foam roller kłucia praktycznie nie czuje, a przy innych ćwiczeniach jest ono dużo mniejsze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz